שמיר אופטיקה – משקפיים לפליטים מאוקראינה

בראשית המלחמה באוקראינה חברת  שמיר אופטיקה הפעילה בהתנדבות, מעבדות ניידות לבדיקה ולהתאמת משקפי ראייה בקרב הפליטים האוקראינים, שנמלטו מביתם ושהו במתחם Patk Expo בוורשה.
המעבדות הניידות, מוקמו על גבי משאיות, וצויידו במכשור הטכנולוגי המתקדם ביותר לייצור מהיר של עדשות מתקדמות, כ-150  זוגות עדשות כולל ציפוי והתאמה למסגרת משקפיים מידי יום. במקום הוקמו 3 מתחמים: מתחם קבלה ובדיקות ראייה, מתחם בחירת מסגרות משקפיים והמעבדה הניידת על גבי המשאית. 
החברה שלחה  לפולין 16 מעובדי החברה, בראשם ג'ני בן זאב, עולה לשעבר מאוקראינה המשמשת כמנהלת מוצר בחברה. איתה מתנדבים עובדים נוספים מפורטוגל, פולין  וצרפת. את המבצע הלוגיסטי הובילו ניר שמואל, סמנכ"ל תפעול קבוצת שמיר, רונן צור, שניהל בזמנו את שמיר פולין וכיום מנהל את שמיר ישראל , ולואיס פיג'ו מנהל שמיר פורטוגל.

כאמור, המעבדות הניידות מוקמו במתחם Patk Expo בוורשה, המשמש כמרכז לפליטים מאוקראינה בו שוהים יותר מ- 8000 פליטים בממוצע מידי יום. הפליטים, ילדים ומבוגרים, הגיעו לאתר שם נערכת להם בדיקת ראייה להתאמת סוג העדשות, הם בחרו מסגרת למשקפיים ועוד לפני סוף היום, קיבלו משקפיים מוכנות.
בחברה יצרו שיתוף פעולה עם החברות המובילות במשק ואלפי המסגרות שהובאו לפולין, נתרמו על ידי חברות ישראליות כדוגמת אופטיקנה ואחרות ועל ידי לקוחות של חברות שמיר בפורטוגל, ספרד, גרמניה, אנגליה והולנד.
ניר שמואל, סמנכ"ל תפעול קבוצת שמיר אופטיקה: "משקפי ראייה הם אביזר חיוני בחיי היומיום לכל מי שזקוק להם. קשה לתאר מה עבר על ילדים ומבוגרים שבמהלך המלחמה והמנוסה מהקרבות איבדו או שברו את משקפי הראייה שלהם ודרכם את היכולת לתקשר עם הסביבה. במהלך כל שעות היום, המעבדות הניידות שלנו שרתו את הילדים, הצעירים והמבוגרים המגיעים למתחם  ואין מילים לתאר את ההתרגשות של כולנו כאשר הלקוח קיבל לידיו את המשקפיים החדשות ומתחיל מחדש לראות.
"שהינו במקום כשבועיים במסגרתם סיפקנו מאות זוגות משקפי ראייה לכל מי שזקוק להם. אני מבקש להודות לכל צוותי שמיר אופטיקה בארץ ובעולם, שנרתמו והגיעו לוורשה כדי לעזור לפליטים ולכל השותפים העסקיים שלנו שתרמו מסגרות משקפיים לטובת הנושא".

דילוג לתוכן