לגין טובופלסט – צמצום טביעת הרגל הפחמנית

בחברת לגין-טובופלסט מקיבוץ יגור, המייצרת שפורפרות אריזה מפלסטיק ואלומיניום החליטו לקחת את נושא האחריות הסביבתית לשלב הבא. כחלק מהתהליך רציף ומתמשך, הוגדרו יעדים לצמצום טביעת הרגל הפחמנית על ידי אופטימיזציה של שרשרת האספקה ושל תהליכי הייצור, שימוש בחומרי גלם ממוחזרים והרחבת מחזור החיים של האריזות.
כיום החברה מתמקדת בהרחבת ההיצע של פתרונות אריזה ידידותיים לסביבה. חומרי הגלם, שהוכנסו לשימוש ומוצעים ללקוחות, כוללים פלסטיק ממחוזר לשימוש צרכני, קנה סוכר-ביו פלסטיק ממקור מתחדש, חומר פולימרי אחד כדוגמת פוליאתילן ואפשרות לשילוב בין קנה סוכר ופלסטיק ממוחזר.

התהליך הסביבתי הניב השגים רבים נוספים לטובופלסט :הפחתה משמעותית של כמות הפוליאתילן ושל צבעים וכימיקלים מזהמים, מעבר לשיטת הדפסה במדפסת דיגיטלית, שתרם לצמצום הפחת מתהליך ההדפסה בכ-20% ועוד.
לאחרונה החלה החברה לעודד באופן אקטיבי את הלקוחות למודעות סביבתית ולעבודה במודל של כלכלה מעגלית על מנת לצמצם את הפחת והזיהום.
"בשנים האחרונות עברנו למודל של כלכלה מעגלית, אנחנו מצמצמים את הזיהום והבזבוז, ומקפידים על הפחתת האנרגיה הנצרכת במפעל, באמצעות קירור בצ'ילרים ובאמצעות שימוש באנרגיה סולארית ."מסכם יואב גרינברג מנכ"ל לגין-טובופלסט.

דילוג לתוכן